خدمات و توانمندیها

طراحی مهندسی

واحد فنی و مهندسی این شرکت دارای سه زیرمجموعه ی واحد طراحی و مهندسی ساخت و واحد مهندسی جوش می باشد که با بهره گیری از مهندسین جوان، متخصص و با تجربه توانایی ارائه خدمات ذیل را به مشتریان محترم دارد

ساخت و نصب تجهیزات

شرکت عالی رتبه فن آور توانایی طراحی، ساخت و نصب تجهیزات صنعتی برای شرکتهای فولادسازی، گندله‎سازی، پتروشیمی، معادن و کاشی را مانند بویلر، مبدلهای حرارتی، دامی بار CCM، غلتکهای هدایت شمش، نازلهای خنک کننده شمش، فوت رول، مخزن ریوز، ریبویلر، مخازن ذخیره، سیلو، استراکچر، پایپ رک و غیره را دارد.

طراحی، ساخت و نصب این تجهیزات مطابق با استانداردهای بین المللی همچون BS، ASME، AWS و ISO انجام می ‎شود.

نمونه کارهای انجام شده

واحد ماشینکاری این شرکت ، با بهره‌گیری از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه روش‌های براده برداری و با در اختیار داشتن دانش فنی به روز متخصصان خود نسبت به تولید قطعات صنعتی اقدام می‌نماید.

این واحد با بهره گیری از انواع دستگاه های فزر CNC ، تراش CNC ، فزر Manual ، تراش Manual ، دستگاه سنگ محور و سنگ تخت ، وایرکات و سوپر دریل قطعات تولیدی را با دقت ابعادی و صافی سطح مورد نظر ، مطابق با درخواست مشتری تولید می نماید.

شرکت عالی رتبه فن آور همواره تلاش نموده تا با اتکا به توان متخصصین با تجربه از چرخه صنعتی کشور پشتیبانی نماید.

بخشی از تجهیزات ماشینکاری عالی رتبه فن آور

مجموعه عالی رتبه با بیش از سال ها سابقه فعالیت در زمینه خدمات جوشکاری و اتصالات قطعات و تاسیسات ، با استفاده از نیروهای با تجربه و کارآمد توانسته اعتماد و رضایت مشتریان خود را جلب کند.

عالی رتبه در طول سال ها، مجموعه ای از تکنسین ها را برای انواع خدمات جوشکاری آموزش داده که این شرکت را قادر به ارائه طیف گسترده ای از خدمات جوشکاری می کند که این خدمات شامل جایگزینی های مقطعی، ساخت و تولید و راه حل های محافظت در برابر خوردگی و تغییرات و تعمیرات می باشد.

انواع خدمات جوشکاری که توسط جوشکاران حرفه ای و باتجربه شرکت عالی رتبه به مشتریان ارائه می شود شامل جوشکاری انواع فـــولادهـــا و فلــزات غیرآهنـــی با پروســـــه های SMAW ، GTAWو GMAW می باشد.

جوشکاری توسط جوشکاران ماهر دارای گواهینامه معتبر (WQT) بر اساس استاندارد ISO9606 انجام می شود. قبل از جوشکاری، دستورالعمل جوشکاری (WPS) تهیه و فرآیند جوشکاری بر اساس این دستورالعمل اجرا می شود. تمام دستورالعمل‌های جوشکاری توسط تست PQR مناسب پشتیبانی می شوند. تستهای PQR توسط مهندسین و جوشکاران شرکت عالی رتبه اجرا شده و گزارش PQR با نتایج تستهای مخرب و غیرمخرب آن در کتابچه نهایی (Final book) ارائه می شوند.

در نهایت، قطعات ساخته شده توسط فرآیند جوشکاری با آزمایش‌های غیرمخرب بررسی می شوند تا از کیفیت و سلامت قطعات، اطمینان حاصل شود

مشخصات دستگاه های جوشکاری عالی رتبه فن آور

یکی از واحدهای مجموعه عالی رتبه به بخش ورق کاری اختصاص دارد . ورقکاری به طور کلی مجموعه کارهایی است که برای فرم دادن ورق فلزی توسط ماشین آلات مخصوص انجام می‌شود. بسیاری از محصولاتی که به طور روزمره با آن‌ها سر وکار داریم با این روش ساخته می شوند. فرآیند ورقکاری به نسبت ضخامت‌های مختلف ورق می تواند متفاوت باشد. عالی رتبه با بهره گیری از دستگاه های دقیق و تیمی با تجربه، آماده ارائه خدمات ورقکاری از جمله برش، خم، نورد، پرداخت، اتصالات و غیره می‌باشد. 

فرآیند خمکاری ورق‌های فلزی یکی از مهمترین فرآیندهای تولید می باشد. خدمات خم کاری ورق روشی برای تبدیل ورق تخت فلزی به شکل مورد نظر با ایجاد انحنا بدون شکست یا نازک شدن است. خم کاری عملی در فرایند ورقکاری است که به وسیله پرس برک انجام می‌شود و برای ورق‌های آلومینیوم، استیل و ورق‌های فلزی دیگر با زاویه و شعاع خم مشخص انجام می‌گیرد. با توجه به کاربرد فراوان این روش در صنایعی همچون خودروسازی، ساخت هواپیما، لوازم خانگی، می‌توان به اهمیت فرایند خم کاری پی‌برد. خدمات خمکاری ورق معمولا پس از فرایند برش انجام می‌شود. قطعا انجام هر دو خدمت در یک کارگاه سبب بهینه سازی در دقت، هزینه و زمان می‌شود. در عالی رتبه تمام خدمات طراحی و مدلسازی، ورقکاری، برش لیزر و خم کاری انجام می شود و  صفرتاصد مراحل کار در زمان‌بندی مطلوب انجام شود.

مشخصات دستگاه های خمکاری عالی رتبه فن آور

دستگاه برش هوا گاز اتوماتیک (CNC    FLAME     CUTTING):

دستگاه برش لیزر اتوماتیک (CNC      LASER     CUTTING):

خمکـــــــــاری  :

این فرآیند، قطعات لازم برای ساخت محصول را در اندازه و شکل مورد نظر، فراهم می‌کند. فرآیند برش، با ابزارهای دستی و ماشینی مختلفی مانند برش لیزر، برش پلاسما، پانچ سی ان سی و واترجت و … انجام می‌شود.برشکاری در عالی رتبه با کیفیت بالا و توسط دستگاه های روز دنیا، انجام می‌شود. به طور کلی، برشکاری روی انواع فلزات به دو روش مختلف برشکاری گرم و برشکاری سرد انجام می‌شود .

برش پلاسما | برش هواگاز دستی | برش واتر جت | برش دیسکی آتشی | اره نواری

 

شرکت عالی رتبه فن آور با بهره گیری از توان فنی و تجربه پرسنل خود، قطعات مستهلک شده در خطوط تولید کارخانجات را تعمیر و آماده سرویس مجدد می کند. در این فرآیند ابتدا قطعات تمیزکاری و آماده سازی شده و پس از بازرسی و تشخیص عیوب موجود، در صورت لزوم ضخامت سنجی از قسمتهای مختلف به عمل می آید. سپس در صورت نبودن نقشه و مدارک فنی، مدل سه بعدی و نقشه از قطعه تهیه می ‎شود. در صورت نیاز به اصلاح و بازسازی سطوح به روش جوشکــاری، دستورالعمــل جوش تعمیــری، تدوین شـــده و بر اســاس آن جوشکاری انجام می‎ شود. در نهایت بر اساس نقشه، قطعات معیوب، تعویض یا تعمیر شده و آماده استفاده در خط تولید می ‎شوند.

نمونه قطعات تعمیر شده :

مجموعه عالی رتبه این تضمین رابه مشتریان خود می دهد که خروجی کار بدون هیچ گونه عیب و نقصی می باشد و این تضمین حاصل کنترل کیفیت دقیق توسط کارشناسان مجموعه و مستند سازی تولید یک محصول از شروع تا تکمیل و ارسال می باشد . مدارک تمام مراحل تولید از خرید مواد تا تحویل نهایی جمع آوری شده و در پایان به صورت کتابچه نهایی (Final book) همراه با قطعه تحویل داده می‎شود. یک کتابچه نهایی با توجه به فرآیند تولید و کیفیت مورد نیاز شامل برخی از موارد زیر می ‎باشد: